یوهاستینگ

پردازش لبه چیست ؟

در پست های قبلی در مورد پردازش ابری و پردازش مه صحبت کردیم. در این پست می خواهیم مقدماتی در مورد پردازش لبه ارائه دهیم.

پردازش لبه چیست؟

پردازش لبه یک معماری فناوری اطلاعات توزیع شده است که در آن داده های مشتری در حاشیه شبکه، تا حد امکان نزدیک به منبع داده، پردازش می شود. داده ها مانند خون در رگ ها هستند، پس کنترل و تجزیه و تحلیل داده ها برای کسب و کار ها بسیار مهم است. با توجه به این حجم از داده، الگو های محاسباتی سنتی پاسخ گو نیستند. زیرا محدودیت‌های پهنای باند، مشکلات تأخیر و اختلالات غیرقابل پیش‌بینی شبکه، همگی می‌توانند باعث اختلال در ارسال و دریافت داده ها و تجزیه و تحلیل آن ها شوند. کسب‌وکارها با استفاده از معماری Edge Computing به این چالش‌های داده پاسخ می‌دهند.

پردازش لبه بخشی از ذخیره سازی و منابع محاسباتی را به خارج از مرکز داده مرکزی و نزدیکتر به منبع خود داده ها منتقل می کند. پردازش های لازم در Edge Computing انجام می شود و سپس نتیجه ی نهایی  برای مرکز داده اصلی ارسال می شود.

جزئیات پردازش لبه

Edge Computing چگونه کار میکند؟

در محاسبات سنتی سازمانی، داده ها در یک نقطه پایانی مشتری، مانند رایانه کاربر، تولید می شوند. این داده ها از طریق یک شبکه WAN مانند اینترنت، از طریق شبکه LAN شرکت منتقل می شوند. جایی که داده ها توسط یک برنامه سازمانی ذخیره شده و روی آن کار می شود. سپس نتایج آن کار به نقطه پایانی مشتری منتقل می شود. اما زیرساخت‌های مرکز داده سنتی، توانایی تعداد دستگاه‌های متصل به اینترنت، و حجم داده‌هایی که توسط آن دستگاه‌ها تولید می‌شود و توسط مشاغل مورد استفاده قرار می‌گیرد را ندارند.

بنابراین معماران فناوری اطلاعات تمرکز خود را از مرکز داده مرکزی به لبه منطقی زیرساخت تغییر داده‌اند. یعنی منابع ذخیره‌سازی و محاسباتی را از مرکز داده گرفته و آن منابع را به نقطه‌ای که داده‌ها تولید می‌شوند منتقل می‌کنند.

برای دیدن ادامه ی پست ها، با یوهاستینگ همراه باشید.اگر تجربه ای در این زمینه دارید، با ما درمیان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *